Litt om meg selv

I dag kombinerer jeg to yrker, i noen tilfeller ser jeg at de også utfyller hverandre og drar nytte av hverandre. Jeg er selvstendig næringsdrivende som soneterapeut og deltidsansatt på en privat tannklinikk. Jeg er kjempefornøyd.

Det beste med jobben min?

Det beste med å yte soneterapi er at pasientene blir så fornøyde når de får bedre innsikt i og om seg selv, Hvorfor de har det som de har det – og lettere kan gjøre noen grep for å få det bedre.

…og mest utfordrende?

Det mest utfordrende og morsomme er å diskutere soneterapi med skeptikere som ikke har prøvd det og få de til å se sammenhengen i ”som man reder så ligger man”. For meg er det å markedsføre meg selv en utfordring fordi alternativ behandling ennå er i startgropa når det kommer til allmenn aksept

Hvilken utdanning jeg har tatt, og hvorfor jeg søkte dette studiet?

Soneterapeut 2010-2012. Jeg ble veldig interessert i faget etter at jeg selv fikk god hjelp av soneterapi. Det var en periode i livet etter fylte 35 at jeg kjente at kroppen gikk i vranglås, vondt både her og der, sliten og trøtt, sur og grinete men legen sa jeg var frisk selv om jeg aldri hadde følt meg mer elendig. Etter 12 behandlinger over en periode på 1,5 år var jeg meg selv igjen. Jeg begynte å jobbe som tannlegeassistent og holdt på med det i 8 år. Da kjente jeg igjen at jobbrutinene og arbeidsstillingene ble en belastning. Jeg trengte forandring igjen og søkte meg inn på soneterapi-studiet ved ifh og har aldri angret

Det beste med utdanningen hos IFH?

Det beste med soneterapistudiet var å få utvidet kompetansen på forståelsen for hvordan kroppens funksjoner påvirkes av summen av det vi omgir oss med som for eksempel mat, inntrykk og påkjenninger.

Hvem passer denne utdanningen for?

Utdanningen passer for folk som søker god selvinnsikt og vil bruke den til å hjelpe andre. I vårt kull var vi flest voksne damer, men ingen regel uten unntak. Vi hadde også en ung jente på 20 år som absolutt hadde masse å bidra med, og faget ville også hatt godt av flere mannlige utøvere.